Div AMO og DIV ZIS lastebiler
ZIS-5, ZIS-5V og UralZIS-5: Dette var robuste russiske lastebiler produsert i fra mellomkrigstiden og videre forbi krigen i fra 1933 til 1948. ZIS-5 var veldig populær som russisk militært kjøretøy under 2. verdenskrig Først het den ZIS-5 under krigen, så het den ZIS-5V som var en forenklet versjon masseprodusert under krigen med foreksempel KUN EN frontlykt flate skjermer og grove sveiseskjøter. ZIS-5V ble produsert fra 1942 til 1945, deretter så het den UralZIS-5 frem til den gikk ut av produksjon i 1948. ZIS-5 ble også videreutviklet som ZIS-6 med sekshjulsdrift 1934-1941 som stort sett ble brukt som rakkettoppskytningsbiler. Men den ble også brukt sivilt som tømmerbiler, brannbiler, ambulanser og redningsbiler, busser, spesialkjøretøy for telekommunikasjon og energi, men også til transport av tungt utstyr i gruver og industriområder der sekshjulsdrift var nødvendig.
ZIS-8 og ZIS-10: ZIS-5 ble også videreutviklet som ZIS-8 og ZIS-10. ZIS-8 og ZIS-10 var busser produsert mellom 1934 og 1936 og gikk som passasjerbusser, skolebusser men også ambulanser for ZIS-10 sin del mens ZIS-8 gikk hovedsakelig som bybuss og ambulanse.
ZIS-11 og ZIS-12: Også videreutvikling av ZIS-6, ZIS-11 ble ofte brukt som verkstedbiler og skolebusser men også annet. ZIS-12 ble brukt som tømmerbil, og i industriområder og byggebransjen, men først og fremst som transportør av artilleri og tungt materiell i det sovjetiske militæret ZIS-12 som tømmerbil skal visstnok være en viktig men ganske så glemt del av russisk historie eller skogbrukshistorie.
ZIS-16: Denne bilen var en bybuss med 21-24 sitteplasser produsert fra 1938 til 1941 noen ble bygget om til ambulanser og personelltransport.
AMO-F15 1924-1931: Dette var den første serieproduserte lastebilen fra Sovjetunionen. AMO-F15 ble også produsert som buss. AMO F-15, var likt med russernes Lada som ble utviklet av Sovjet nesten 50 år senere basert på en Fiat modell. AMO-F15 var bygd på Fiat F-15 Ter.
AMO-3: Var produsert mellom 1931 og 1934 og var basert på amerikanske Autocar SD-Type. AMO-3 var bare mellom-modellen mellom AMO-F15 og ZIS-5. AMO var en forkortelse og sto for Avtomobilnoe Moskovskoe Obshchestvo som betydde "Moskvas Bilfabrikk".
"Kjør ZIS-5 ZIS-5V og UralZIS som en ekte russisk tømmer hugger som pisser og tisser i skogen fordi han er nødt til det og disser skogen og du blir spesielt grov i kjeften og du blir kongen av veteranbilmiljøene og du drar garantert heite ukrainske og russiske babes som bare det."
"ZIS-6: kjør den som en russisk tømmerhugger som trenger ekte sekshjuldrift og som tisser og pisser og disser i det gamle Sovjets satsning på krig og ZIS-6 kjøretøyer som har tungt luftskyts/rakettartilleri og du får selv Stalin og Putin til å tisse i buksa og du blir kongen av veteranbilmiljøene og du drar virkelig heite ukrainske og russiske babes som bare det."
"ZIS-8, ZIS-10 og ZIS 16 busser: kjør den som en ekte gjeng med norsk russ som digger russland og som IKKE pisser i buksa slik som de fleste norske russeungdommer gjør, og du blir virkelig kongen av veteranbilmiljøene og du drar både russejenter russiske babes og ukrainske babes som bare det."
ZIS-8 ZIS-10 og ZIS-16 ambulanser: Kjør dem som en ambulansesjåfør som skal hjelpe døddrukne russeungdommer som har ZISA og pissa i buksa og du blir virkelig kongen av veteranbilmiljøene.
"ZIS-11 og ZIS-12: Kjør dem som en ekte sibirsk tømmerhugger fra det gamle sovjet som pisser og tisser og disser i det gamle sovjets diktatur og som holder seg for seg selv i Sibir og du blir virkelig kongen av veteranbilmiljøene og du drar heite ukrainske og russiske babes som bare det."
7 Bilder over: ZIS 5V med flate hjulbuer og KUN EN frontlykt.
Bildene over er ZIS 16 busser
De sju bildene over er AMO F15 buss.
Kommentarer
Legg inn en kommentar