Fiat 130 coupe og Berlina og Fiat 128




Fiat 128, denne er kanskje best kjent som en sedan modell men visste du at du fikk den som flere forskjellige dritfete coupe modeller? Både Sport 3P og Berlinetta, men også Spesialmodellen Moretti Coupe og Moretti Targa Coupe. Fiat 128  sedanmodellen som var den mest kjente fikk du også som Abarth og rally.

Husker jo når jeg var liten at jeg gikk tur i et lite naturreservat nedenfor der hvor jeg bodde og at jeg så en gammel Fiat 128 coupe slengt nedfor en skråning. Den tilhørte tydeligvis noen som bodde like ved, kanskje greit å rydde opp her siden dette var i et naturreservat. Etter noen år så ble den jo fjerna. Skulle gjerne likt at det var meg som hadde fått tak i denne fiaten dengang.

Fiat 130 Coupe og Berlina, dette var skikkelig heftig luksus i fra fiat på 1970 tallet. De ble det ikke produsert mange av og er derfor i dag sjeldne saker.










'


















Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Div Opel veteranbiler!

Første Bentleyer 1930-40 og 50 tallet

Saab 2 takter 1948-1980 Ursaaben 1947 og Trollbilen 1958!