Toyota Hiace 1967-89 og Toyota Liteace mk1 1970-85!




Toyota Hiace mk2 husker jeg det sto to av i en garasje hos noen bilmekanikere som bodde lenger nede i veien hos oss der hvor jeg vokste opp. 

Og Toyota Liteace skal en jeg kjenner ha hatt på begynnelsen av 1980 tallet.

Toyota Liteace mk2 er en annen type bil enn en Toyota Hiace mk2, men de ligner såpass på hverandre at jeg synes de hører sammen i denne posten.

Toyota Hiace mk2 skal en moren og faren min kjente ha hatt på 90-tallet. Merkelig nok skal han ha hatt samme navn som han som kjørte Liteace på begynnelsen av 80 tallet. Toyota Hiace skal visstnok være kul som en skikkelig camperveteranbil til å dra på ferie med. Jeg har selv sett en Toyota Hiace 1985-modell til salgs nede i Grenland i gamle Telemark fylke. Denne er det fullt av klistremerker på i fra orienteringsløpene Sørlandsgaloppen. Så hvis du er en sprek orienteringsløper 50+ og med barn som har vokst opp og flyttet ut, og i tillegg er interessert i å bygge flere interesser, ja så kan du jo kjøpe denne til å dra både på ferie, orienteringsløp og Toyota Hiace-treff med

Toyota Hiace klubben. Og husk, er du orienteringsløper eller flink til å finne fram og/eller lese detaljerte orienteringskart, så er det jo selvsagt lett å finne gamle veteranbiler som ligger forlatt i terrenget!



Bilder fra finn.no:







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Div Opel veteranbiler!

Første Bentleyer 1930-40 og 50 tallet

Saab 2 takter 1948-1980 Ursaaben 1947 og Trollbilen 1958!